Hoe het allemaal begon...

Tsja, hoe het allemaal begon...

Ik denk dat alles begonnen is toen ik mijn eerste iPhone in mijn handen kreeg, zo'n 7 jaar geleden als ik snel reken. Een iPhone 3Gs, nu een oud ding, toen was het helemaal tha bomb, en trots dat ik er op was!
Maar ook als klein meisje kan ik mij herinneren dat ik altijd tijdens de zomervakantie een eigen wegwerpcamera wilde. Ja, zo eentje met een kartonnetje eromheen met een rolletje die je door moest draaien. En dan na de vakantie hem inleveren bij de Kruidvat en maar hopen dat het leuke foto's geworden waren. Niet meer voor te stellen! Maar toch denk ik dat de liefde voor de fotografie daar ergens begonnen is.
Maar toch gingen er jaren overheen voordat ik echt zover was om ermee verder te gaan. Er was altijd wel een reden om niet zoveel geld uit te geven om een camera te kopen. Huis verkocht met restschuld, nieuw huis inrichten, nou noem het allemaal maar op.

Foto gemaakt met iPhone SE

Tot ik in oktober 2016 dacht, en NU is het moment daar en kocht ik een spiegelreflexcamera.
Al had ik geen idee hoe ik ermee om moest gaan, ik ging naar buiten en gewoon aan de slag.
Al snel merkte ik dat het nog niet zo simpel was als dat ik gedacht had. Tenslotte heeft een iPhone maar 1 stand, en een spiegelreflex wel 20 misschien. En ja waar ga je beginnen! Nou gewoon maar op de automatische stand. Maar ja vond toch wel ergens dat ik daar toch niet een dure camera voor had gekocht.
Nikon D3100 (afbeelding Google)



Daarom ging ik een cursus volgen. Een eendaagse cursus 'Leer je camera kennen in 1 dag' bij Fotoworkshops Rotterdam . Een dag waarop ik super veel geleerd heb, en helemaal enthousiast vandaan kwam! De volgende dag gelijk maar in de praktijk gebracht, een fotoshoot met mijn schoonmoeder en haar partner. Was niet ontevreden zo voor een eerste keer!

't Weegje Waddinxveen

De periode die volgde ging ik er vaak op uit, Oostvaardersplassen, Amsterdamse Waterleiding Duinen, Goudse Hout, Hoge Boezem achter Haastrecht.
In de winter ging ik er vaak 's morgens vroeg op uit om de zonsopkomst te aanschouwen, wat regelmatig prachtige plaatjes opleverde! En keer op keer ook speciale momenten, het gevoel hebben alleen op de wereld te zijn met zo'n prachtig wonder als de zonsopkomst.
Hoge Boezem achter Haastrecht


Toen werd het begin januari 2017. En kreeg ik de kans om samen met mijn good old friend Jannieke een ruimte te betrekken waarin ik een fotostudio kon beginnen. Ook al had ik op dat moment ergens het gevoel ' ik ben nog niet zover', maar toch ben ik het gaan doen, gewoon omdat het voelde dat ik het moest doen.
We knapten de ruimte op, kocht wat studiomateriaal en ging gewoon maar aan de slag.

Begin fase studio

Gewoon wat rommelen, geen idee hebbend of het goed is. Uitvinden wat werk en niet werkt, zonder enige voorkennis of les. Maar ik genoot ervan een daar gaat het om!
Inmiddels leverde ik aan allerlei vrienden profielfoto's, zij kwamen gewillig naar de studio als model.
Waardoor ik de tijd had om gewoon te oefenen, te spelen met licht. Eerst alleen met een witte achtergrond, maar al vrij snel ook een zwarte. Ik kwam er al vrij snel achter dat de zwarte achtergrond en ik best weleens hele goede vriendjes zouden kunnen worden!
Low Key fotografie


Samen met Jaco en Jannieke waarmee ik in het pand zit besloten we om een expositie te gaan houden, met als thema 'portretten'. Een ieder vult dit in op zijn/haar eigen manier, met eigen talenten en eigenschappen.  Ik geloof dat het ergens eind februari was toen we dit besloten. Met als datum voor de expositie 22 april.

Het werd een avontuur, wat ik niet snel ga vergeten! In een volgende blog neem ik je mee in dat avontuur!!




Reacties

Populaire posts